Friday, April 21, 2017

Genting Highland 10/12/2016

kenapa ni kak cerita-cerita lama keluar ni?. kali ni akak nak kongsi percutian dalam Malaysia kami. Percutian sehari aje sebenarnya. Budget tak berapa nak mengizinkan, almaklum nak buka sekolah ..banyak keperluan sekolah anak-anak nak disediakan, cuti tetapi berjalan dik oiii....redah aje.
ok.. 10/12/2016 tergerak hati nak ke Genting Highland..berkali dah pergi, tapi masa anak-anak ni kecil lagi...boleh ke dia tanya...kita pernah pergi ye?. Aduhai anak...mama dah tau dah...kalau cegini le gayanya..dah besar baru bawak jalan tempat -tempat yang mempunyai kos yang besar.

ok..di pendekkan cerita kami naik ke Genting dan Pakir kereta berhampiran stesen cabel car..parking free you...memang muka hakak ni..cari yang free aje...cuaca agak sejuk n hujan renyai-renyai...akak berdoa, jangan le hujan. sebab kami tak bercadang untuk tidur di sini.
bebey n adam semangat nak berjalan...prepare sejuk korea katanya..


bangunan bus station dan kabel car

kaunter tiket

2 boys ni...posing le bila ada kesempatan


takut you...makin lama makin curam...tutup mata

best....tapi  angin kuat...bergoyang-goyang

dah sampai kat genting..cuaca 16 darjah celcius...berkabus 


buah hati mama

cak







berteduh ..hujan lebat

sekitar dalam taman tema...orang terlalu ramai...
aniq bersama entah sesapa...




 percutian ringkas sehari kami ni sungguh bermakna....menikmati suasana sejuk di genting.Cuma tak selesanya terlalu ramai orang dan hujan lebat...

No comments:

Post a Comment

COUPLE RIDE ; CAMERON HIGHLAND , PAHANG , MALAYSIA

 Covid-19 membataskan pergerakkan bila sis tak mampu untuk melaksanakan impian melancong di tempat-tempat yang di senaraikan. Namun hikmahny...